Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji – zapoznaj się z nową wersją 2025!

Działania informacyjne i promocyjne są elementem realizacji projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich i są równie istotne, jak wszystkie pozostałe, a co więcej podlegają kontroli. Podręcznik jest podstawowym dokumentem określającym zasady informowania i promowania projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich.

Jeżeli dopiero starasz się o uzyskanie dofinansowania w podręczniku znajdziesz informacje, które są niezbędne do planowania działań informacyjno-promocyjnych we wniosku o dofinansowanie. Jeśli zaś jesteś już beneficjentem, który prowadzi projekt z Funduszy Europejskich w podręczniku znajdziesz informacje, jakie dokładnie obowiązki musisz wypełnić i w jaki sposób to zrobić, aby zrealizować obowiązek informowania opinii publicznej, uczestników i odbiorców ostatecznych projektu o uzyskanym dofinansowaniu.

Czego się dowiesz z „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich 2021-2027 w zakresie informacji i promocji”?

  • jak planować działania informacyjno-promocyjnych we wniosku o dofinansowanie
  • jakie masz obowiązki promocyjne w projekcie
  • jak prawidłowo je wypełnić

Zmiany w Podręczniku dotyczą przede wszystkim:

  • uszczegółowienia kwestii czasu ekspozycji informacji o Funduszach Europejskich w materiałach publikowanych w mediach (standardy widoczności oznaczeń)
  • zniesienia obowiązku stosowania hasztagów na stronach internetowych (pozostają hasztagi w social mediach)
  • zapobiegania narażeniu na stygmatyzację czy niebezpieczeństwo (umieszczanie plakatów np. w przypadku mieszkań treningowych i wspomaganych)
  • doszczegółowienia kwestii umieszczania tablic

Ważne, aby mieć na uwadze, że niewypełnienie lub niewłaściwe wykonanie niektórych obowiązków może skutkować pomniejszeniem dofinansowania, na co wskazują zapisy w umowie o dofinansowanie projektu. Realizując projekt finansowany z środków UE bierzemy udział w komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce, a komunikacja ta co do zasada ma być realizowana dobrze i efektywnie.

Podsumowanie

Pamiętaj, że realizując swój projekt, bierzesz udział w komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce. Komunikacja Funduszy Europejskich ma zapewnić transparentność wydatkowania środków publicznych. Dlatego wszystkie działania informacyjne i promocyjne projektu UE muszą w sposób jasny i nie budzący wątpliwości komunikować, że dany projekt realizujesz przy wsparciu Unii Europejskiej. Traktuj używanie znaków potwierdzających wsparcie projektu z Funduszy Europejskich jako wyróżnienie, a nie tylko obowiązek. Nie każdy może się tym pochwalić i potwierdzić znakiem Funduszy Europejskich jakość swojego projektu.


Masz pytania, potrzebujesz wsparcia – zapraszamy, chętnie pomożemy!
Napisz e-mail: [email protected]